петък, 31 октомври 2008 г.

Интересно с Ники Кънчев

Известният телевизионен и радио-водещ не спира да открива нови страни от шарения свят на човека. Изкушен от спорта, а напоследък и от танците, Ники Кънчев доказва, че шоуто никога не спира.

Къде е купонът за вас след Dancing Stars?

- Купонът продължава все още под фор­мата на ангажименти към Dancing Stars, към новите приятелства, които се зафор-миха в едно макар и състезателно шоу.

Съжалението от отпадането или облекчението, че тази „мъка" свърши, е по-силното чувство, което изпитахте?

- Ха-ха, хванахте ме, както се казва, с този въпрос. Тук ще използвам любимия на народа жокер „50 на 50". И въздишка на съжаление се изтръгна от гърдите ми, защото загубихме състезанието с Ирена, но и въздишка на облекчение, защото си беше доста тежко. Поне за мен. Това си е реалити предаване, то се случва на мо­мента, така че всичко си беше истинско и много силно като емоция.

Никога ли не спира „Ники Кънчев шоу"?

- Никога, защото това съм самият аз. Защото природата ми е такава. Защото дори като начинаещ журналист, когато другите се профилираха само в отдел­ни ресори - политика, спорт, образо­вание, аз вместо да затварям врати, отварях нови и нови прозорци. Винаги ми е било интересно да се интересувам. От нови неща и нови светове. В пос­ледно време ми е адски любопитно да вниквам в човешкото тяло и начините, по които контактуват нещата вътре в нас. Пречупвам нещата през моя поглед и интерес, като се стремя това да е интересът на нормалния, класическия българин, ориентиран към световните и европейски ценности на живот.

Дълъг ли беше пътят до славата?

- Ако славата е присветкащите като фарове на автомобил огънчета в очите на хората по улиците, когато се разми­наваме и ме познават - да, дълъг беше.

А забогатя ли водещият на „Стани богат"? Може би помъдря страшно много от това интелигентно преда­ване, което си е вид „чисто злато"?

- Парите в българския шоубизнес не са като парите в западния шоубизнес. В по-голямата си част тук те са „изка­рани пари", тоест изработил си си ги. А за част от тежката работа ви намекнах малко по-горе. Помъдряването също е дълъг процес, за който трябва да свиде­телстват хората, в моя случай - оценката идва не от роднини, приятели, фенове, а от зрителите, рейтинга и продуцентите.

Коя е първата ви любов в областта на журналистиката? На колко години се влюбихте в нея?

- Първата ми любов е словото, самите думи, подредбата им. Писането - нещо свещено за мен и досега. Да седнеш и да изразиш мислите, които витаят в главата ти. Стана някъде на 17-18 години неосъзнато и някъде към 21-22 вече пишех редовно, почти всеки ден.

А вечната (радио, телевизия, печат), без която не можете да дишате?

- Пожелавам на всеки, изкушен от жур­налистика, да опита и от трите ястия. Те са като три етажа, които трябва да качиш. За това трябва и шанс, и късмет, но и дупе. Но не в сексуалния смисъл, а в сърцатия. Трябва да си смел, естестве­но, да не си тапигьоз, който не се усеща, че не става за тази работа. Писането е основата, говоренето по радиото се ус­воява за месеци, а за телевизията трябва да дадем поне година бонус на водещите да се освестят и да разберат за какво става дума и накъде да тръгнат.

Има ли предаване, което ви се е запечатало най-ярко в паметта?

- Постоянно има такива, почти всяко мое предаване е нещо такова. Наскоро в „Ники Кънчев шоу" по Дарик радио ми

гостува Георги Христов, отворихме телефонните линии и ни звънна жена, която лежи в болница. Какъв по-голям комплимент за едно радио, един водещ

и една звезда, че болна жена ги слуша, обича и им звъни. Аз не се сещам за друга такава награда...

Интересно ли ви е да гостувате в други предавания?

- Да, защото това е един от начините да разчупиш калъпа и шаблона на хората за теб. Канят ме често и това е знак, че съм интересен на водещите, а може би и на тяхната аудитория. Няма да забра­вя гостуването си в „Комиците" преди време, Любо Нейков и момчетата се бяха постарали сериозно и дори играхме за първа сигурна супа и после трябваше да си я изядем в студиото. С танцовата ми партньорка Ирена Димитрова пък се смяхме много с хлапетата и с Део и Мит­ко Павлов в „Това го знае всяко хлапе".

Имате ли истински приятели сред другите известни водещи?

- В телефона си имам номерата на почти всички известни в нашия бранш. С Крум Савов съм истински приятел повече от 22 години, още преди Нова те­левизия. С Краси Минев също се знаем от университетските години, с Криси Патрашкова сме даже колеги от един випуск в Софийския, защото аз учих няколко години и тук. Но може би най-близкият ми е Део. Той ми е като брат. По-малък брат.

С кой продуцент работите най-добре?

- C Нико Тупарев и това се вижда. Не­говият и моят подпис като водещ стои върху най-значимите тв продукции от последно време. Продукции, в които са включени по стотина и повече души екип. Работих чудесно и с Димитър Митовски, който сега прави „Брадъра" в

самото начало на „Стани богат" в румън­ския ни период. Митака тогава с Нико плюс Росен Цанков и Димитър Гочев положиха основите на това предаване.

Има ли феърплей в живота днес?

- Аз съм със силно развито чувство за справедливост и ако обидя някой или го нараня неволно, намирам начин да му поднеса извиненията си. Ще ми се да

има повече феърплей, повече честни и почтени граждани

- като почнем от парламента и стигнем до тези, които трябва да си платят парното, ако са се топлили цяла зима с него. Не ми се мисли, че всичко е нагла­сено в тая държава..

А в любовта?

- В любовта има всичко, но също трябва да се спазва феър­плей и да се уважава личното пространство на партньора.

C какво никога не бихте направили компромис?

- С името си, с това, което стои зад него. Градил съм го с години и сега не мога да си позволя да го разваля за два дни.

Важно ли е чувството за хумор, за да оцелее човек - и в професията, и в личните взаимоотношения?

- Чак за оцеляване не ми се говори, според мен чувството за хумор помага много за лафа, приказката, общуването. Ако този срещу теб ти партнира, става супер. Така се чувствах в Dancing Stars с Гибона и с Мамалев. Тримата от запаса, както ни определи Тодор Колев. Много смешно ни се получаваше...

Къде е раят?

- Някъде в Балкана, на морето, из поляна­та на България. Това е чудесна страна да се родиш и да изживееш живота си в нея.

kliuki.net

Няма коментари: