вторник, 14 октомври 2008 г.

Жени Калканджиева: Знам си цената

Промени ли се нещо в модния бизнес за 14-те години, през които си в него?
Много неща. Има повече работа. Много бързо се разви мъжкият бранш. Има мероприятия, телевизионни реклами. Преди българските фирми правеха повече модни ревюта, сега дефилетата са предимно на чужди фирми.

Липсва ли ти подиумът?

- Не, защото винаги съм обичала повече фотосесиите, отколкото да дефилирам. Няма жена, която не обича да се снима. Затова не смятам, че съм някакво изключение. Ще снимам докато мога, докато все още приличам на нещо. Мисля, че имам реална преценка за себе си и точно затова спрях да дефилирам.

Защо в един момент на моделите им излезе лошо име?

- Мъжете са виновни. В момента много от господата с възможности имат интимни отношения с фолк певици, но не си признават, не го афишират. Масово обаче се хвалят, че са били с манекенки- дали наистина е така, трудно може да се докаже. Но слуховете тръгват- тази е такава, онази е такава... Аз не познавам човек, който да не обича парите. Те да удобство, дават сигурност и спокойствие. Не виждам нищо странно в това, че искам да бъда с богат мъж. Стига да не правя някакъв страхотен компромис.Казала съм и на моите манекенки- докато не излезете от тази врата, докато не си свършите работата, ви искам отговорни, амбициозни, работещи, сериозни. В момента, в който прекрачите прага на агенцията или на студиото, животът си е ваш. Правете каквото искате. Простъпките ви ще уронят само вашия престиж.

Строг шеф ли си?

- Не, много съм търпелива, изчаквам, надявам се хората да проявят такт. И може би това ми е грешката- след дълго изчакване избухвам. Но то пак е кратковременно.

Какво изискваш от твоите модели?

- В агенцията има 160 модела- хора всякакви. Едни са щастливи, когато отидат в парка, други, когато пътуват... Някой са щастливи, когато ги показват по вестниците и телевизията, а други- когато разполагат с пари и си купуват по пет-шест чанти на ден... Моя работа е да изисквам от тях дисциплина, когато са на работа, да изисквам да си плащат осигуровките, да бъдат сериозни пред клиентите, да поддържат вид, който да ги определя като модел. Останалото е въпрос на личен избор.

Заговори се за синдикат на моделите. Какво е твоето мнение?

- Нямам нищо против самата организация като такава. Да, нека да има синдикат. Но нека да поканят за членове момичета, които наистина са били модели. Не може една „Мис Бикини” да знае какви са правата на моделите. В такъв синдикат трябва да влязат имена като Гергана Полежанова, Роси Черногорова, Ивайла Бакалова, Таня Илиева.

По-лесно ли е в брака, когато жената е красива?

- Уви, за брака няма рецепта кое е лесно, кое- трудно. Има двама души, всеки със своята индивидуалност. Важно е да си паснат. Иначе на мъжа сигурно ми е по-лесно, ако жената му е красива. Ако е змия обаче, може да не му е толкова лесно! Всеки мъж иска да има хубава жена до себе си, която да е малко ангажирана, за да не го тормози постоянно. Както и всяка жена иска да има хубав мъж, но той да има пари и да й купува хубави неща.

Кого обичаш повече- себе си, бизнеса или мъжа до теб?

- Най-много обичам себе си. Мъжа и професията ги слагам на един кантар. Щом балансирам, щом не съм оставила професията заради мъжа и обратното, значи ги обичам еднакво.

Наранявали ли са те?

- Наранявали са ме, обиждали са ме, засягали са ме. Нищо човешко не ми е чуждо.

Как се справяш с болката?

- Незнам дали се справям. Скривам я дълбоко в себе си. Опитвам се да откривам хубавите неща, да гледам напред, глобално. Да не се вторачвам в малките, дребни неприятности.

На кого се доверяваш?

- Човек трябва да има най-много доверие на майка си. Аз й имам доверие, но не й доверявам тайните си. За да не я разстройвам... Но тя е човекът, който, каквото и да стане, ще скочи да ме защитава. След нея идва брат ми, мъжът ми...

Чувстваш ли се удовлетворена?

- На моменти- да, на моменти- не.

Когато погледнеш напред, в бъдещето, какво виждаш?

- Сега ми се иска да видя деца. Представям си къщичка с двор, голямо куче, аз и мъжа ми, и две, три, четири деца... НАстроение, еуфория. Не знам дали ще имам възможност и време да стигна до четири, дай, Боже, едно! Но като жена се чувствам готова да дам живот, да споделя натрупания опит, да се грижа, да дам любов.



kliuki.net

Няма коментари: