понеделник, 13 октомври 2008 г.

Къци Вапцаров: ИЗкараха ме най-лудия и най-тъпия

Допреди няколко години Къци Вапцаров минаваше за една от най-успешните ни тв звезди. Днес не е така. И то не защото Къци е загубил качествата си, а защото вече не води никакви предавания. След мащабна кампания по очернянето му, подета от Слави Трифонов, шоуто „Риск печели, риск губи" падна от ефира, въпреки високия си рейтинг. Сега възпитаникът на ВИТИЗ си има нови занимания и интереси.

- Отдавна не сте се появявали на екран. С какво се занимавате напоследък?

- През последните две години освен с продуцентство най-вече със снимане и гледане на филми (режисираната от Къци лента ,Добре дошли на Земята" е номинирана за награда ,Джеймисън" за най-добра късометражна продукция -б.р.). Събрал съм над хиляда заглавия в личната си видеотека. Много е важно филмите да се гледат от професионална гледна точка. Веднъж ги гледам като оператор, втори път - като сценарист, трети - като актьор, четвърти - като режисьор. Когато кандидатствах режисура, Георги Дюлгеров ме попита какъв тип кино искам да правя. Казах му, че ми се снимат семейни филми като испанските. Да са с комедиен елемент в тях. Сега вече имам и други идеи в главата си.

- Знае се, че пишете книги. Колко книги сте сътворили до момента? Имате ли някоя нова за издаване?

- Това с книгите ми е голяма драма. Книги съм написал няколко, но издадох само една. Голяма е изобщо трагедията с БГ книгите и БГ авторите, защото те са на опашката на обществения интерес. Никой не гледа на тях сериозно. Издадох „Секс за душата - епизод 1", написани са още три епизода. Втората част я предлагам вече на няколко издателства. Едното ми поиска рушвет, за да я пусне. То при издателите май е като при катаджиите. Много е грозно това, че българският автор може да не види пазар заради алчни издатели. Телевизиите отказаха да ме поканят в сутрешните си блокове, та да я представя и да стане ясно, че съществува. Дори и от Би Ти Ви ме отрязаха. На тях им дадох книгата и помолих: „Нека дойда да разкажа за нея!" А те: „Ще те поканим лятото, защото творбата е сезонна" . Лятото не се обадиха.

- Как измислихте детското шоу „Кой е по-по-най?"

- Измислих го, лежейки си вкъщи. Заглавията на моите предавания са като поговорки. „Риск печели, риск губи“ звучи, като поговорка. Кой е по-по-най?" - също. Радвам се че съм допринесъл с нещо за българския език. Внедрил съм два израза, което не е малко. Дори в една спортна рубрика във вестник видях, че използват и там „Кой е по-по-най". Вера Маринова също ме е цитирала. Спомням си как на представяне на нашите гимнастички каза по телевизията: „Сега - риск печели, риск губи.".

- Ваши колеги ви бъзикаха заради вицовете, които разказвахте в „Риск печели, риск губи" . Защо?

- Защото завиждаха. Завистта при българина е голяма. Аз

направих един обратен завой

когато Слави Трифонов започна да ме бъзика. Спрях да разказвам вицове и започнах да цитирам китайски поговорки. За мен вицовете никога не са били важна част от предаванията ми. Много е важно човек да мисли пред камерата и да умее да импровизира. Телевизията се напълни с хора, които не могат да говорят гладко, а четат от ауто кю.

- Поддържате ли връзка с вашите бивши асистентки?

- Някои от момичетата още работят в моята продуцентска компания. С Гала също поддържам отношения, виждаме се чат-пат.

- Каква е причината екс асистентката ви Албена Вулева да се заяжда толкова често с вас в „Сигнално жълто"?

- Не следя нейното предаване. В началото, като стартира, й звъннах и й казах: „Какво става бе, Албенче? Защо така ме плюеш?". А тя ми отвърна: „Нищо лично, просто така си вадя хляба". Слави Трифонов е същият като нея. И двамата мислят по един начин. След първите му заяждания с мен се обадих на Росен Петров и го попитах същото, което и Албена Вулева. И той също ми каза „Нищо лично, Къци. Ние те майтапим с много приятно чувство за хумор". Да, ама мен питали ли са ме дали аз го искам това тяхно „приятно" чувство за хумор, съгласен ли съм с него? И с Азис е така. Азис, Слави и Вулева са от един дол дренки.

- Албена Вулева що за „момиче на късмета" беше?

- Изпълнителна, нищо лошо не мога да кажа за този й период. Тя ми хареса на конкурса за асистентки, защото беше с обърнат напред бретон и червена коса. Приличаше ми на Пипи Дългото чорапче. Затова и я взех.

Албена Вулева със сигурност не е лош човек

но в нашата държава помиярщината стана начин на препитание. Вулева е просто чирак, който си върши работата. Проблемът е в ръководствата на телевизиите, които позволяват да виреят подобни „герои" . Рибата винаги се вмирисва откъм главата.

- Къщата ви в кв. Драгалевци прилича на замък. Как ви хрумна да си построите точно такъв дом?

- Особена натура съм, мразя новите неща. Не харесвам новите модерни апартаменти, новите стени. И си поставих трудна за реализация задача, с която донякъде успях да се справя. Исках да си построя нова къща, но тя да прилича на стара. Търках стените с шкурка, за да изглеждат вехти. Мен старото ме привлича. Винаги съм харесвал кафенета с антикварни мебели. Там все едно потъваш в исторически свят. Чувствам се комфортно в такава обстановка. Идеята ми беше да си направя къща, в която мебелите да са от ковано желязо като в Средновековието.

- Този ваш замък не е ли магнит за крадците?

- Стаите ми са почти празни. Какво ще ми вземат крадците? Имам малко мебели от ковано желязо и един телевизор. Като ми откраднат телевизора, няма да страдам кой знае колко.

- Никога ли не са се опитвали да ви обират?

- Опитвали са се, разбира се. Влизат, разглеждат и излизат. Навсякъде са се опитвали да ме обират. И в Люлин като живях, и там минаха крадци. Обадих се в полицията и казах: „Обраха ме, елате на оглед". Е, не дойдоха.

- Какво ви взеха от жилището в Люлин?

- Някакви якета, дребни работи.

Ние не държим пари у дома

Аз, както виждате, нямам злато по себе си, не нося часовници. Крадците няма какво да ми вземат. Книгите да ми вземат, ама те бандитите не четат книги.

- Споменахте, че обичате старото. Затова ли карате и кола на години?

- Карам миниван. Такъв един очукан, целият ожулен. България не заслужава нови коли.
Така наречените баровски квартали Бояна и Драгалевци са разбити, в дупки са. Аз дори съм снимал ямите по улиците с моята лична камера. В баровския квартал, пред баровския супермаркет – огромни дупки. Колите не могат да минат. Тя и цяла София е в дупки. Плюс това в очукания ван държа и колелото си. Махнал съм си седалките и велосипедът е паркиран на мястото им. В центъра вече не влизам с кола. Оставям си автомобила в покрайнините и в града се движа с колело. Което е голям кеф. Преди няколко дни по изключение шофирах из София и гледам едни поршета – свирят гуми, колите се местят ту наляво, ту надясно. Отрязали си ауспусите, за да шумят повече. И ти, карайки зад тях, виждаш едни „турбогъзари“. Тоя лаф „турбогъзари“ го измислихме на морето.

- Интересувате се от източни философии. Вярно ли е, че изповядвате будизма?

- Много хора в България са запленени от Изтока, също и аз. Към будизма и йогата има все по-голям интерес.

- Кога се запалихте?

- Още от малък. Спомням си, че като дете си лежах в леглото, концентрирах се и исках да се издигна във въздуха. Веднъж пък стоях пред учителката ми в класната стая, насочих мислите си към главата й и наум започнах да нареждам: „Обърни се, обърни се!“

- Тя обърна ли се?

- Ами не. Мисълта ми е, че това се прави, ако се отделиш в усамотение някъде в планината. Бях в Индия – стара моя мечта. Но, уви, и там не видях живи йоги, а само измамници и мошеници. Даже един го избъзиках и го попитах: „Ти черен колан ли имаш по йога?" И той, щото се беше препасал с един черен колан, ми отвърна: „Е не виждаш ли, че имам!" Пълен мошеник! Те явно там туристите ги смятат за балъци. Накрая на мен ми писна от измамници и спрях един доста интелигентен на вид човек в бюро за самолетни билети. Беше така чистичък, изкъпан, личеше си, че е свестен. Та той ми каза: „Ооо, момче. Не можеш да намериш йоги в Индия. Търси ги високо в Хималаите. В планината са те, странят от хората". Защо го разказвам всичко това? Защото вярвам, че човек може да постигне някакви нива на владеене на себе си, на само-усъвършенстване и извисяване, но не и в големия, шумен и мръсен град. Това става с отшелничество в планината, и то при положение че се практикува над 20 г.

- Спазва ли ли сте някога старинни китайски методи за хранене и медитация, за да се сдобиете с женска рожба.

- Имаше един човек, с който се консултирах преди втората бременност на жена ми. Той ми каза: „Ще дадеш рождената дата на съпругата ти и аз ще изчисля как и

кога да правите секс, за да ви се роди момиче".

Пак момче обаче си излезе. Човекът не ни беше улучил добре. Чувал съм, че кръшкачите правят момичета. Явно не съм тази категория. Радичков, лека му пръст, разправяше нещо много умно: „Човек предполага, но "Господ разполага". Имам три момчета. И трите са симпатяги. В крайна сметка съм затворил цикъла, като в приказката за тримата братя. Надявам се последният брат да пребори ламята. От тая ламя вече ни писна на всички.

- Жена ви с какво се занимава?

- Тя винаги е гледала децата. Помагала ми е и на мен. Пишеше кръстословиците в „Риск печели, риск губи" . Тежка задача беше това, заради тази й дейност я наричах книжен плъх. Консултираше се с десетки справочници и енциклопедии, за да черпи информация.

- Първата ви специалност е кукловодство. Как се насочихте към телевизията и шоуто?

- Още във ВИТИЗ имах афинитет към мюзикъла и шоуто. Обичах да пея, да танцувам, да правя скечове. Изнасял съм тогава много „халтури" сега „стейдж комеди"). Забавлявал съм чужденци на немски, руски, английски...

- Бизнесменът и тв продуцент Димитър Станчев ви избра навремето за водещ на „Невада" . С какво го спечелихте и защо се разделихте?

- Разделихме се, защото той искаше да сложи гаджето си Ася да води предаването. Двамата после се ожениха.

- В момента в какви отношения сте със Станчев?

- В никакви. Нямам представа дори защо. Просто не си контактуваме. Аз съм го засичал, подавал съм му ръка, поздравявал съм го. Той много хладно ми е отвръщал и е подминавал. Иначе не сме се карали. Имаше престрелка от негова страна към мен в медиите, когато стартирах собствени шоута. Един вид: „Аз те създадох, а ти си правиш свои си предавания". Той явно ми се разсърди, че продължих да се занимавам с тв игри. Адвокат Рени Цанова защитничка на Тодор Живков през 90-те - б. p.), мир на праха й, го създаде. Тя направи така, че да има я има „Невада". Цанова запозна Станчев с другия копродуцент на предаването - Чавдар Младенов. Срещна го и с хората, които внесоха талоните „Невада" - Бил и Роб от една канадска фирма. Зад цялата витрина „Невада" си стоеше едно хазартно предаване,хазартен бизнес. Аз на покойната Рени Цанова й останах приятел, дори бях на погребението й.

Димитър Станчев не я изпрати, което не му прави чест. Все пак тя го направи милионер.

- Имате ли приятели в шоубизнеса?

- Разбира се, но не бих казал много. За мен приятелство е да ми помогнат, като съм в беда. Когато започнаха да ме плюят всички възможни медии в България и да ме изкарват най-тъпия и най-лудия и децата да ми се подиграват по улиците, никой не ми подаде ръка. Опитвах се да намеря подкрепа, звъннах на този и онзи, казах: „В беда съм, помощ, плюят ме!" Никой не
помогна, никой не ми подаде ръка. Умрях пред очите на всички.

Източник: kliuki.net

Няма коментари: