събота, 11 април 2009 г.

Люба Пашовa, спортна журналистка: Загубих и двамата си родители

- Люба, повечето спортни журналистки остават някак си анонимни, а към вас медиите проявяват постоянен интерес. Имате ли за себе си обяснение с какво сте толкова любопитна на хората?
- И аз много пъти съм си задавала този въпрос. Нямам обяснение. Прави ми впечетление, че интересът е насочен изцяло към личния ми живот, а не към професионалните ми изяви. Не мога да си обясня защо се получава така.
- Кой ви въведе в спортната журналистика и в телевизията?
- В телевизията дойдох, след като спечелих конкурс за сутрешния блок "Добър ден, България". Човекът, който ме избра, беше Чавдар Стойчевски. Предаването не тръгна и Сашо Йовков ме покани в спортната редакция.
- Сашо е известен ценител на женската хубост, флиртували ли сте с него?
- Никога. Отношенията ни винаги са били приятелски и нищо повече. Мисля, че благодарение и на това се разбираме така добре и до днес.
- Преди да се захванете със спортна журналистика, спортували ли сте?
- Да. 15 години лека атлетика. Сега понякога намирам време да карам ски.
- Кой е най-големият ви телевизионен гаф?
- В една емисия казах, че Стилиян Петров е получил зелен картон. Всеки знае, че зелен картон не съществува. И до днес не мога да си обясня как го изрекох. При това си бях записала, че картонът е жълт.
- Завършили сте ВИТИЗ. Защо не станахте актриса?
- През 1996 г. завърших. Бяха трудни времена в театъра. Имах предложения да играя на сцена, но
телевизията ме грабна
Мисля, че късметът ми е в БНТ.
- Като студентка сте били любимка на Калоянчев. Как успяхте да му влезете под кожата?
- Не мога да ви кажа как стана. Трябва него да го попитате. Аз го обичам много Калоянчев. Видяхме се на поклонението на Димитър Манчев, с когото също бях много близка. Калата ми каза: "Щом те видя по телевизията, винаги се хваля, че съм играл с теб". "Не ти трябва да се хвалиш, че си играл с мен. Аз трябва да се хваля!", отвърнах му. Казвала съм му, че съм откраднала много неща от него в актьорската професия - дисциплина и отношение
към работата.
- Като жена Калоянчев харесваше ли ви? Той също е флиртаджия...
- Не, никога не е флиртувал с мен. Винаги ме е уважавал като негово дете.
- Кой е най-незабравимият ви спомен от театъра?
Имам страхотни спомени
Когато като студентка играех в Сатирата, Невена Коканова ми
подари коте. По-късно то скочи през терасата и избяга. Живеех на първия етаж тогава. Пазя незабравими спомени и от Катя Паскалева. Също и от Димитър Манчев. Още не мога да го прежаля. Той беше голям фен на "Левски", не изпускаше мач. Веднъж беше чул, че "Левски" е уредил срещата си с ЦСКА. Видяхме се и ме попита: "Само ми кажи, че е истина и ще се откажа от тях завинаги!". Успокоих го, че подозренията му са напразни. Най-хубавият комплимент, който съм получавала от мъж, е бил от Митьо. Той знаеше, че съм от Кюстендил и се обръщаше към мен с думите: "Здравей, произведение на Майстора!". Велик човек като него ме сравняваше с картина на Майстора!
- Радинела Бусерска също е била актриса. Ходите ли заедно на театър? Разигравате ли скечове и сценки пред колегите си в БНТ?
- Не сме ходили на театър, но ще взема да я поканя. Аз ходя много често да гледам спектакли. И редовно разигравам пред колегите в БНТ сценки, когато искам да им разкажа нещо.
- Изплащате заем от ДСК. Плаши ли ви световната икономическа криза? Страхувате ли се лихвите да не скочат?
- Апартаментът го изплатих. Сега изплащам кола. Страхувам се като всеки нормален човек. Не мога да пестя и от това се боя най-много.
- Съседът ви от по-горния етаж още ли ви тормози със силна музика? Как се справя-
те с него? Вдигате ли му скандали?
- Той се изнесе. Сега има друг на негово място и не мога още да разкрия кой е. Предишният слушаше чалга, сегашният - техно. Спасявам се, като пускам силно моя телевизор.
- Приятелки сте с гадателката на Берлускони Теодора Стефанова. Как започна дружбата ви?
- Сашо Йовков я беше поканил в предаването си "Неделен стадион" да му гостува. Това беше
преди 13 години. Никога не съм гледала на нея като на известна гле-дачка. Тя за мен е един безкрайно добър човек. Чуваме се всеки ден.
* На вас гледала ли ви е?
- Гледала ми е. Всичко ми е познала досега, но не искам да споделям. Тези неща са прекалено лични.
- Кое нейно предсказание ви е впечатлило най-много?
- Бяхме заедно на море малко преди да се завърнат медиците ни от Либия. Вечерта гледахме репортаж по телевизията
и тя ми каза: "Помни ми думата, че до два дни сестрите ще са си тук!".'Ти луда ли си?!", отвърнах й. На втория ден сутринта Теодора ме събуди по телефона: "Защо не вземеш да си пуснеш телевизора и пак да ми кажеш, че съм луда".
- Предсказвала ли ви е Теодора скорошна сватба например?
- А, не ми се говори за такива неща.
- Защо досега все сте избягвали венчилото? Да не би да сте противничка на брака като институция?
- Не съм противничка на брака, просто така са се стекли нещата при мен.
- За каква сватба си мечтаете?
- Сега не мисля за такива неща.
В труден етап съм
Сватбата е семейно събитие, а аз загубих и двамата си родители. Майка ми почина преди пет години, а баща ми съвсем наскоро - сега през януари. Знам, че когато и да реша да се омъжа, родителите ми няма да са до мен. Тъжно ми е.
- Имате ли братя, сестри?
- Сестра ми живее в Канада. Брат ми пък работи в охранителна фирма.
- Дразните ли се, или се развеселявате от слуховете, че сте мъжемелачка? Наистина ли сте „смелили" чак толкова много мъже?
- Това са глупости. Понякога
се дразня, защото никога не съм била такава.
- Злите езици ви свързваха с Димитър Цонев, Огнян Гер-джиков, генерал Васил Василев, Владимир Игнатовски...
- Измислици. Няма никаква истина в тези слухове
- Да, но заради генерал Василев напуснахте преди време телевизията и станахте говорител на полицията...
- Неговата покана беше много настоятелна. Той беше решил да се справи с футболното хулиганство. Това бе една от основните му цели.
- Жената на генерала - Валя, ревнуваше ли го от вас? С нея в какви отношения сте?
- В прекрасни отношения сме. Това за ревността й също са пълни глупости.
- Сватосали сте една от най-нашумелите ни светски двойки - Ели Гигова и приятеля й Петко. Какъв точно беше спучаят?
- Ели ми е много близка. Тя е прекрасен човек - красива, умна и с възможности. Бяхме прочели, че Петко е скъсал с фолкпевица-та Преслава. С Ели си седяхме в редакцията и решихме да се пошегуваме. Изпратихме съобщение на телефона на Петко с текст: "Да кажем ли в новините, че отново си ерген!". Той отговори на Ели и започнаха да се виждат. Щастливи са заедно. Петко е страхотно момче.
- Преди време хора в БНТ ви обвиниха в нелоялност - водехте "Втори тото шанс", а едновременно с това сте помагали на Васил Божков и неговия "Еврофутбол". Веднъж дори сте влезли в студиото с химикалка на частния букмейкър. Как преживяхте този скандал?
- Това е приключила тема за мен. Не желая да я коментирам. Беше ми много тежко и трудно да преживея нещата тогава. Бях страшно разстроена.

Няма коментари: